30 de ani de la reînfiinţarea Instituţiei Prefectului Sălaj şi inaugurarea Palatului Administrativ

 

 

 

 

Instituţia Prefectului a marcat vineri, 13 mai, într-un cadru festiv, 30 de ani de ani de la reînfiinţarea instituţiei şi inaugurarea Palatului Administrativ Zalău, alături de colaboratori de suflet, precum reprezentanţii administraţiilor locale şi ai administraţiei judeţene, ai instituţiilor publice şi serviciilor deconcentrate, ai structurilor centrale şi judeţene ale Ministerului Afacerilor Interne, feţe bisericeşti, parlamentari, secretari de stat, secretarul de stat la Ministerul Afacerilor Interne – Aneta Matei, directorul general al Direcției Generale pentru Relațiile cu Instituțiile Prefectului – Teodor Gheorghe, directorul general al Direcţiei Generale Logistice MAI – chestor de poliție Peligrad Ion şi ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.

De asemenea, au fost prezenţi şi o parte din prefecţii şi subprefecţii ce au fost la conducerea instituţiei în ultimele trei decenii.

Evenimentul a debutat la Sala Porolissum a Centrului de Cultură şi Artă Sălaj, cu un cuvânt de deschidere al prefectului Dari Toma.

“Aşa cum am spus-o şi cu alte ocazii, administraţia este cu oameni şi despre oameni, iar Instituţia Prefectului, ca parte a administraţiei publice judeţene, nu face excepţie. (…)

În loc de concluzie, la ceas de bilanţ după trei decenii de activitate, vrem să credem să Instituţia Prefectului Sălaj a fost mereu aproape de cetăţenii judeţului, încercând permanent să-şi îmbunăţească serviciile oferite populaţiei. Toate acestea nu ar fi fost însă posibile fără sprijinul şi colaborarea cu administraţiile locale şi cea judeţeană, cel al instituţiilor publice, structurilor MAI şi, bineînţeles, sprijinul şi coordonarea din partea Ministerului Afacerilor Interne”, a afirmat prefectul Dari Toma.

Pentru contribuţia pe care şi-au adus-o la tot ceea ce este astăzi Instituţia Prefectului Sălaj, prefecţii şi subprefecţii din ultimii 30 de ani, prezenţi la eveniment, au fost recompensaţi cu plachete aniversare, în semn de respect şi preţuire pentru activitatea lor în cadrul instituţiei.

Din partea foştilor prefecţi şi subprefecţi a a luat cuvânt Marin Niţu.

În acelaşi context, cei prezenţi au vizionat două filme de prezentare, unul vizând istoricul instituţiei, iar cel de-al doilea privind modul de derulare a proiectului european de reabilitare a Palatului Administrativ. Cel două filme pot fi urmărite aici şi aici.

Festivitatea a continuat în faţa Palatului Administrativ, cu oficierea unei slujbe religioasă, urmată de înmânarea de către Mircea Ciocian, managarul de proiect, a unor diplome de apreciere reprezentanţilor proiectantului, diriginţilor de şantier şi constructorilor.

“Proiectul de reabilitare a clădirii Instituției Prefectului Sălaj, care s-a finalizat în acest an, reprezintă o premieră pentru județul nostru, prin prisma faptului că am redat comunității o clădire modernă și eficientă din punct de vedere energetic.

Este vorba despre o investiție în valoare de peste 5 milioane de euro, finanțată din fonduri europene, pentru care în ultimii 2 ani am asigurat aproximativ 6,5 milioane de lei, doar partea de buget de stat, ceea ce reprezintă 26% din valoarea totală proiectului.

Important este că, în urma reabilitării Palatului Administrativ, câștigați sunt atât cetățenii, cât si angajații Instituţiei Prefectului Sălaj şi ai celorlalte 6 instituţii de stat care au sediul în această clădire, ceea ce duce, implicit, la sporirea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor judeţului.

Scopul nostru este să avem cetățeni mulțumiți care să aibă acces facil la servicii publice moderne”, a precizat ministrul Lucian Bode.