Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte

  • Telefon: 0260 66 02 50

Program:

  • Luni – 08:30 – 18:30
  • Marti – Vineri – 08:30 – 16:30

Modele de documente – serviciile comunitare de pașapoarte pot fi găsite aici

Formular libera circulatie (timp estimativ de completare 4 minute) aici

Formular cerere istoric pasapoarte (timp estimativ de completare 4 minute) aici

Clarificări ale Direcției Generale de Pașapoarte referitoare la eliberarea pașapoartelor

Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 152 pentru modificarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăti care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului național electronic de plăti online (SNEP), publicată în Monitorul Oficial nr. 802 din data de 01.09.2020 se aduc modificări art. 15^1 din Legea nr. 248/2005, în sensul că suma reprezentând contravaloarea pașaportului se achită în contul Companiei Naționale „Imprimeria Națională” – S.A. (CNIN) prin mijloace de plată online, inclusiv SNEP sau la unitățile bancare cu care CNIN încheie convenții în acest scop.
Din prisma modificării legislative menționate, încasarea contravalorii pașapoartelor se va realiza în conturile CNIN deschise la CEC Bank, până la operaționalizarea procedurii de încasare online a contravalorii pașapoartelor prin intermediul SNEP – ghişeul.ro.
În acest context, precizăm faptul că toate plățile care au fost efectuate până în prezent prin modalități variate (virament bancar, mandat poștal, mijloace de plată online etc.) și achitate în conturile Instituției Prefectului – județul Sălaj deschis la Trezorerie vor putea fi utilizate de către solicitanții serviciilor de pașapoarte în vederea eliberării documentelor de călătorie și după intrarea în vigoare a modificărilor Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate.

Celelalte servicii prestate de S.P.C.P. pentru care nu se fac programări on-line (adeverințe istoric pașapoarte, recuperarea pașapoartelor retrase, adeverințe privind exercitarea dreptului la liberă circulație a cetățenilor români în străinătate furnizare de date din R.N.E.P.S. etc.) sunt solicitate, în cadrul programului de lucru cu publicul, la sediul structurii competente ori prin corespondență poștală cu precizarea că, în situația în care nu este necesară anexarea unor documente în original, depunerea cererii se poate face și prin corespondență electronică.

Programările online pot fi efectuate pe platforma hub.mai.gov.ro.

Solicităm tuturor persoanelor care sunt programate să respecte ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului.

În funcţie de opţiunea solicitanţilor exprimată la depunerea cererii sau, ulterior, printr-o cerere formulată în scris transmisă pe adresa de e-mail a serviciului public comunitar de pașapoarte unde a fost depusă cererea, care va conține inclusiv datele pentru identificarea documentului sau a titularului, precum și datele de livrare (adresa de domiciliu/reședință din țară și numărul de telefon), paşaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului ori ale persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceştia a contravalorii serviciului prestat (cheltuieli de expediţie: 11,30 lei, TVA inclus). În situaţia în care se doreşte expedierea documentului de călătorie la o adresă din străinătate, solicitantul poate solicita informaţii suplimentare Departamentului Consular din Ministerul Afacerilor Externe (adresa de e-mail: drco@mae.ro).

Serviciile pentru care nu se fac programări online, solicitate atât Direcției Generale de Pașapoarte, cât și serviciilor publice comunitare de pașapoarte, vor fi efectuate exclusiv prin corespondență poștală sau e-mail (adeverințe, furnizări de date din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, petiții și informații de interes public).

Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte (SPCP) Sălaj informează cetățenii că, în dorința de a oferi servicii de calitate, Direcția Generală de Pașapoarte a dezvoltat o aplicație online prin care se oferă posibilitatea verificării în timp real a statusului cererii de emitere a unui pașaport electronic

Link-ul este disponibil pe platforma hub.mai.gov.ro, pe site-ul oficial al Direcției Generale de Pașapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro., precum și pe site-ul Instituției Prefectului Sălaj, secțiunea Pașapoarte – programare online, criteriile de căutare fiind numărul de cerere sau ultimele 9 cifre din CNP și data depunerii cererii.

Prin intermediul acestei aplicații, cetățenii pot vizualiza când ajunge pașaportul la ghișeu, pentru a se prezenta în vederea ridicării acestuia.